Przepis na domowy przecier pomidorowy

PRZEPIS NA DOMOWY PRZECIER POMIDOROWY

Zapewne wiele z Nas uwielbia sos bolognese lub po prostu sos pomidorowy, który nie tylko świetnie smakuje z mielonym mięsem ale również z rozmaitymi warzywami.

Postanowiłam stworzyć zatem przepis na przepyszny, domowy przecier pomidorowy!

Dodam, że do mojego przecieru pomidorowego wykorzystałam pomidory eko z przydomowej szklarni mojej babci. :)

Składniki na przecier pomidorowy:

- 8-10 pomidorów;
- 4 ząbki czosnku;
- 2 łyżki oliwy;
- garść liści oregano;
- garść liści bazylii;
- szczypta soli;
- szczypta pieprzu cayenne;
- łyżka soku z cytryny;
- łyżeczka pieprzu ziołowego.

Sposób przygotowania:

- pomidory sparzamy gorąca wodą, następnie delikatnie zdejmujemy skórkę (oczywiście nie trzeba ich obierać można umyte i pokrojone wrzucić od razu na patelnię);
- na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, następnie pokrojone pomidory na średnie części wrzucamy na patelnię wraz z czosnkiem;
- doprawiamy ulubionymi przyprawami lub tymi zasugerowanymi przeze mnie w przepisie;
- energicznie mieszamy i dusimy przez chwilę na małym ogniu, 
- na koniec dodajemy liście oregano i bazylii - ponownie mieszamy i przez kolejną chwilę (ok.2-3 minuty) dusimy wszystko razem na patelni.

SMACZNEGO!

Dzień polskiej żywności 2016 Róbmy przetwory! 2016 Warzywa psiankowate 2016

Share this:

JOIN CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Taki domowy najlepszy. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń