Sposoby na spuchnięte nogi

Opuchnięcia nóg - jak temu zapobiec?


Masz uczucie ciężkich obolałych nóg? Nie wiesz jak sobie poradzić z tym problemem?

Poniżej znajdziesz wskazówki i sposoby na opuchnięte nogi, które pomogą w załagodzeniu lub nawet wyeliminowaniu tych nieprzyjemnych dolegliwości.

  1. Pij 1,5 litra wody dziennie - nawadniaj swój organizm, gdyż prawdopodobnie masz problem z zatrzymanymi płynami metabolicznymi.
  2. Pamiętaj, aby wdrożyć do swojej diety herbaty, które pomogą w usuwaniu wspomnianej, zatrzymanej wody w Twoim organizmie np. z yerba mate, karczocha, pokrzywy, skrzypu polnego lub czarnego bzu.
  3. Unikaj cukrów prostych w swojej diecie i pamiętaj o regularnych posiłkach.
  4. Po ciężkim dniu pamiętaj aby swobodnie położyć się na kanapie, a swoje nogi weź do góry, tak aby swobodnie oprzeć je pod łagodnym kątem - pobudzi to w Twoich nogach krążenie  i swobodny przepływ krwi.
  5. Gdy masz wolną chwilę zrób sobie krótki masaż nóg - od dolnych partii ku górze wmasuj delikatnie dowolny balsam, tak aby pobudzić krążenie żylne.
  6. Możesz wdrożyć do swojej diety wyciągi z winogron lub borówek, które również usprawniają drenaż limfatyczny.
  7. Pamiętaj aby do wody, która pijesz w ciągu dnia dodawać cytrynę (najlepiej wyciśnięty sok), który pobudza przemianę materii i wpływa moczopędnie oraz oczyszczająco na organizm.
  8. Unikaj ciasnych rajstop bądź butów, które utrudniają swobodny przepływ limfy.
  9. Podczas kąpieli zrób delikatny prysznic dla nóg raz zimną, a raz ciepłą wodą.
  10. Pamiętaj o aktywności fizycznej - np. szybkim marszu bądź jeździe na rowerze - najlepiej 3 razy w tygodniu po min. 30 minut.

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz