Odzież typu sauna do ćwiczeń

Odzież typu sauna

Słyszeliście o odzieży typu sauna, którą można nosić podczas ćwiczeń? Co o niej sądzicie?

Postanowiłam przedstawić zalety i wady owej odzieży. Moim zdaniem jest to dobry sposób na wypocenie i usunięcie zbędnych toksyn z naszego organizmu, jednakże jest kilka kwestii, o których należy pamiętać przy noszeniu takiej odzieży.


Przede wszystkim odzież typu sauna:

- powoduje zwiększenie potliwości dzięki "nieoddychającemu materiałowi", który natomiast powoduje, że nasze ciało nadmiernie się poci, a co za tym idzie wydala toksyny z naszego organizmu w postaci zbędnej wody metabolicznej;

- przy noszeniu jej podczas aktywności fizycznej w połączeniu z odpowiednią dietą poprawia jędrność naszej skóry;

- ze względu na to, iż powoduje zwiększenie potliwości - szybciej rozgrzewa nasze mięśnie;

- ma drenujące działanie, gdyż przyspiesza usuwanie wody z organizmu, zatem może przyczyniać się do wygładzenia "pomarańczowej skórki";
- wygładza skórę.

 

O czym należy pamiętać podczas noszenia odzieży typu sauna?

Odpowiednia ilość wypijanej wody podczas treningu to podstawa, w szczególności gdy tak dużą ilość wypocimy nosząc tego typu odzież! Zatem ćwicząc ok. 1h (oczywiście w zależności od tego jak typ ćwiczeń wykonujemy) powinniśmy wypijać od 1,5-2/5 litra wody mineralnej!
Nie powinniśmy nosić zbyt długo takiej odzieży, aby nie dopuścić do odparzeń, i nosimy ja tylko podczas aktywności fizycznej, najlepiej maksymalnie do 1,5-2 godzin ćwiczeń.
Pamiętajmy, aby regularnie czyścić odzież, aby nie zalęgły się w niej wówczas zbędne bakterie i grzyby.
Jeszcze raz powtarzam, iż najważniejszą kwestią jest nawadnianie organizmu, aby nie dopuścić do odwodnienia!

Nie bez powodu słynne modelki i aktorki, które dbają o swoją sylwetkę owijają się w folię i ćwiczą! :) W sklepach dostępne są spodnie typu sauna oraz pasy, które można założyć na brzuch i talię.

Ja ze swojej strony polecam używanie tego typu odzieży w granicach rozsądku i oczywiście umiejętnie - umiarkowany czas ćwiczeń, odpowiednie obciążenie i nawodnienie organizmu to zawsze podstawa nawet, gdy ćwiczymy w zwykłej odzieży.

Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 komentarze:

Prześlij komentarz