Palma kokosowa - jak uprawiać?

 Palma kokosowa - jak uprawiać?

Palma kokosowa to egzotyczna roślina, która pięknie zdobi każde wnętrze. Oprócz przepięknych zielonych liści, ma zgrabny wygląd, a piękny kokos u dole sprawia, że roślina jest jedyna w swoim rodzaju. Pomyślałam, że podzielę się z Wami moją wiedzą na temat jak uprawiać tą piękną roślinę.

Po pierwsze, palma kokosowa nie lubi być zasadzona w samej ziemi. Musi być przede wszystkim dużo drenażu w doniczce i nie może być zbyt często podlewana. Swoją palmę kokosową zasadziłam w ziemi połączonej z drenażem i nawozem trwałym do 6 miesięcy. Palma kokosowa lubi wilgotne podłoże ale nie za bardzo! Nie można przelać, przede wszystkim jeżeli pojawią się białe palmę u dołu owocu, oznacza, że ma za wilgotne podłoże. 

Teraz coś co nas zmartwi... Wyczytałam, że palma kokosowa żyje do ok. 4 lat... Następnie kokos nie posiada już wystarczająco właściwości, aby liście dalej rosły i utrzymywały tak soczystą zieleń jak dotychczas. Na pocieszenie, palmę kokosową można zasadzić samemu i sprawdzić czy wyrosną piękne, zielone liście! Sama to na pewno zrobię! Ponoć wystarczy zasadzić kokos dziurkami do ziemi i voila! Ale... trzeba być cierpliwym hodowcą!

Piękna roślina, piękny wizerunek każdego wnętrza! Czasem roślina pojawia się nie tylko w naszych wnętrzach, ale i sama widziałam obrazy przestrzenne 3d z palmą kokosową jako nietuzinkowa aranżacja wnętrz. Hodowaliście kiedyś palmę kokosową? Jakie są Wasze wrażenia? Czekam na Wasze komentarze!

Share this:

JOIN CONVERSATION

5 komentarze:

  1. Piękna. Uwielbiam takie wielkie kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ale bardzo szkoda, że rośnie tylko 4 lata bo ja się przywiązuję do swoich roślin. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to wygląda naprawdę świetnie :) a jak wysokie to urośnie? Mam nadzieje że nie pod sufit.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdybym tylko miała miejsce.. Uwielbiam takie drzewka

    OdpowiedzUsuń