Kawa - zdrowa czy niezdrowa?

 
Kawa - zdrowa czy niezdrowa?

Wiele z nas wprost nie może sobie wyobrazić dnia bez kawy! Mam tak i ja! :) Ale szczególnie wtedy, gdy jestem w pracy, uwielbiam wypić przedpołudniową kawkę, która da mi jeszcze większego power'a! Tak samo w weekend, uwielbiam rozkoszować się kawą jak mam chwilę wolnego, wówczas zasiadam z moim mężem do czegoś małego słodkiego i wtedy kawka w doborowym towarzystwie smakuje wyśmienicie! Jednak czy kawa jest zdrowa? Otóż jest! Ale najbardziej taka świeżo palona kawa, nie taka rozpuszczalna i nie taka w saszetkach z dodatkiem sproszkowanego mleka i cukru! Zatem, kawa jak najbardziej na tak, ale... w rozsądnych ilościach i tylko z ekspresu lub świeżo mielona i zaparzona w domowej kawiarence, która natomiast popularna jest bardzo we Włoszech. Jaką kawę pijecie i kiedy lubicie ją spożywać? Rano czy popołudniu?

Z ciekawostek, kawa opóźnia procesy starzenia się organizmu i jest źródłem kwasu chlorogenowego, który neutralizuje wolne rodniki. Wspiera również nasz układ nerwowy! Nie widzę zatem przeciwwskazań aby nie pić kawy, ale powtarzam! Jedna filiżanka lub kubek dziennie zdecydowanie wystarczy. :) Dla zdrowotności. :)

Share this:

JOIN CONVERSATION

1 komentarze: